Мои уроки английского языка. Урок № 2
Для родителейДоброго времени суток! Выкладываю второй урок. Я себе всегда распечатываю план занятий, так легче проводить урок и ничего не забыть. В связи с этим у меня к Вам вопрос: Как лучше, давать сам урок, а потом повторять его с пояснениями или сразу с пояснением? Обратите внимание, что план урока - это всего лишь "план" и Вы можете менять в нем пункты, добавлять что-то, или убирать что-то по Вашему усмотрению и по настроению ребенка). Например I wiggle my fingers можно делать тогда, когда вам нужно, чтобы ребенок потом посидел спокойно). Номера которые даны после песен это порядковый номер на диске В.Мещеряковой I can sing. Все необходимые материалы для уроков могу выслать на почту. Пишите в личку.
LESSON 2
(A bell, dog, pictures of dog's family, a ball, a girl, a bear, a tiger, a lion, an elephant and a giraffe, some monkeys, a banana)
1. Здравствуйте ребята, здравствуйте мамы. Hello boys and girl, Hello mothers. The bell is waiting for you! Ding Dong
Let's say good morning to each other.
Good morning, good morning, good morning to you! (4)
Good morning, good morning I'm fine how are you?
Вика hold the bell! Ring the bell! Ding Dong (sing a song). Pass the bell to Kate(Emilia). Good job! Can I have the Bell please? It's going to bed.
2. Занятие по Мещеряковой.
1 Вт
1) Let's count our fingers and sing a song. 1-2-3…
song 1little, 2 little (7)
2) Listen! Someone's knocking at the door! -Who is it? - it's me! - Who are you? - That's a secret, guess! - Are you a ….? No, I'm not. - I give up! I don't know! - I'm a dog! - Come in dog! - Hello, How are you? - I'm fine, thanks. - How are you? - I'm fine too, thank you! - Do you have a father (mother, sister, brother)? - Yes I do. I have a father. Here is my father…. Let's sing a song! - Let's!
3) song I have a father (11)
4) What's your name? - My name is Bob. - Let' be friends! - Let's! I'm good! I'm strong! (Здоровается c каждым и говорит: Good girl - Good dog.)
5) Look! The dog is crying! Do you know why? I don't know. Let's ask him. Why are you crying? - I'm crying because I have a birthday and I don't have any toys! - Don't cry Dog! Let's sing the Happy Birthday song to the bear!
6) song Happy Birthday (10)
7) Look! This is a bag (a present). What is there in the bag? - That's a secret, guess! - Is it a bear, (ball)….? - No, it isn't. /Yes, it is. - Do you like the ball? - Yes, I do.
What do you want to do? Let's sing a song and play a game!
Stand up! Sit down! Stand up! Hop!
Song Walking walking…(8)
3. Зарядка с гостем. I want to dance. Let's dance!
- If You're Happy And You Know It
4. Пальчиковые игры с гостем.
- Hickory dickory dock
- I wiggle my fingers.
I wiggle my toes.
I wiggle my shoulders.
I wiggle my nose.
And now all wiggles are out of me.
I can sit and still can be.
5. Едем на автобусе. Do you want to watch a story? Let's take a bus. Sit down!
6. Театр (девочка, фигурки зверей в зоопарке, много обезьян, банан)
Monkeys at the Zoo. Hello boys and girls. My name is Jill. One day I went to the Zoo. There were many animals at the zoo. There were a bear, a tiger, a lion, an elephant and a giraffe at the zoo. I liked monkeys best of all. They had funny faces. They had long tails. They jumped around a lot. I went up to the monkey cage. There were six monkeys in the cage. They were funny. I waved to them. I said hello to them. But they said nothing. I gave them a banana and they were happy.
7. Прощание с гостем и детьми. I like the story very much, but I must go home. Good bye dog! Good bye boys and girls!
Пояснения к уроку:
LESSON 2
(A bell, dog - игрушка гость, pictures of dog's family - семейка, которую я Вам прислала в картинках, a ball, - небольшой мячик, который Вы подарите собачке, его нужно положить в сумочку или коробочку a bag or a box, a girl, a bear, a tiger, a lion, an elephant and a giraffe, some monkeys, a banana - животные и бана я использовала маленькие фигурки)
1. Здравствуйте ребята, здравствуйте мамы. Hello boys and girl, Hello mothers. The bell is waiting for you! Ding Dong
Let's say good morning to each other.
Good morning, good morning, good morning to you! (4) машем привет то одной рукой, то другой
Good morning, good morning I'm fine how are you? Показываем на себя и далее жест "класс" - большой палец вверх, затем руками спрашиваем - а у тебя?
Вика hold the bell! Ring the bell! Ding Dong (sing a song). Pass the bell to Kate(Emilia). Если Вы занимаетесь с одним ребенком, то попросите передать колокольчик себе и еще раз спойте песенку. Good job! Can I have the Bell please? It's going to bed.
2. Занятие по Мещеряковой.
1 Вт
1) Let's count our fingers and sing a song. 1-2-3… Сначала считаем пальчики ребенка. для тех кто не помнит - one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine ten. Можно посчитать свои пальцы и воскликунуть: You have ten fingers and I have 10 fingers too!
song 1little, 2 little (7) выставляем 2 кулачка и под песни показываем пальцы, добавляя по одному.
2) Listen! Someone's knocking at the door! -Who is it? - it's me! - Who are you? - That's a secret, guess! - Are you a ….? No, I'm not. - I give up! I don't know! - I'm a dog! - Come in dog! - Hello, How are you? - I'm fine, thanks. - How are you? - I'm fine too, thank you! обязательно сопровождать все слова жестами, гость приходит с картинками семьи- Do you have a father (mother, sister, brother)? - Yes I do. I have a father... Here is my father…и показываете картинки по одной. Let's sing a song! - Let's!
3) song I have a father (11) песню сопровождаете показом картинок и на слова Yes I do! - собачка и Вы киваете головой, соглашаясь.
Слова: I have a father, I have a mother, I have a sister, I have a brother. Do you like your father? - Yes I do! Do you like your mother? - Yes I do! Do you like your sister? -Yes I do! Do you like your brother? - Yes I do!
4) What's your name? - My name is Bob (отвечает собачка, назовите как хотите, главное запомните что сказали))) и не забудьте поменять голос для собачки). - Let' be friends! - Let's! пожимаете руку-лапу I'm good! I'm strong! (жест я -сильный) (Здоровается c каждым и говорит и гладит ребенка по головке, и предложите ребенку погладить собачку, если малыш может, то пучть он скажет Good dog, если нет - то мама говорит: Good girl - Good dog.)
5) Look! The dog is crying! (собачка плачет)Do you know why? I don't know.(жест я не знаю) Let's ask him. Why are you crying? - I'm crying because I have a birthday and I don't have any toys! - Don't cry Dog! Let's sing the Happy Birthday song to the bear!
6) song Happy Birthday (10)
7) Look! This is a bag (a present). What is there in the bag? спрашивает собачка - That's a secret, guess! - Is it a bear, (ball)….? перечисляет разные игрушки- No, it isn't. /Yes, it is. - Do you like the ball? - Yes, I do.
What do you want to do? Let's sing a song and play a game!
Stand up! Sit down! Stand up! Hop! Побуждаете ребенка выполнять команды.
Song Walking walking…(8)
3. Зарядка с гостем. I want to dance. Let's dance!
- If You're Happy And You Know It видео с прошлого урока
4. Пальчиковые игры с гостем.
- Hickory dickory dock видео с прошлого урока
- I wiggle my fingers. шевелим пальчиками
I wiggle my toes. шевелим пальчиками на ногах
I wiggle my shoulders. шевелим плечами
I wiggle my nose. шевелим носом (очень смешно, можно помочь себе рукой)
And now all wiggles are out of me. садимся ровненько и сидим спокойно (по возможности)
I can sit and still can be. Если ребенку понравилось повторите еще раз.
5. Едем на автобусе. Do you want to watch a story? Let's take a bus. Sit down! видео с прошлого урока - эта песня будет каждый урок. Она обычно перед театром ну или если театра нет, то уезжаем на втобусе домой))))
6. Театр (девочка, фигурки зверей в зоопарке, много обезьян, банан) Весь рассказ сопровождаем показом всех зверей.
Monkeys at the Zoo.
Hello boys and girls. My name is Jill. One day I went to the Zoo. There were many animals at the zoo. There were a bear, a tiger, a lion, an elephant and a giraffe at the zoo. I liked monkeys best of all. They had funny faces. They had long tails. They jumped around a lot. I went up to the monkey cage. There were six monkeys in the cage. They were funny. I waved to them. I said hello to them. But they said nothing. I gave them a banana and they were happy.
7. Прощание с гостем и детьми. I like the story very much, but I must go home. Good bye dog! Good bye boys and girls!
Если будут возникать вопросы. Буду рада, если Вам пригодятся эти уроки!
. Встречала и мнение логопедов, которые говорят, что наоборот тзучение англ языка и постановка там произношения помогает в постановке звуков своего языка. Это же тренировка артикуляционного аппарата. Так что я считаю можно спокойно заниматься, но не требуя от ребенка правильного произношения. Удачи!