Heguru или Shichida

Методы очень похожи. Если не ошибаюсь, Хегуру откололись от Шичиды из-за некоторых разногласий. В частности, в Хегуру считали, что материла должно быть не только много, но он еще должен быть качественный. Шичида же, напротив, говорит о том, что неважно какой материал, лишь бы он был. Как мне кажется, в отличие от Шичиды, Хегуру более коммерчески-ориентированный проект, это неплохо, так как они идут вперед, у них появились новые принципы, новые упражнения, одно только чтение с перелистыванием чего стоит. Мое мнение, что лет до четырех стоит заниматься по Шичиде - он проще в домашнем воплощении, а после можно уже заглядываться на Хегуру и включать в свою программу то, что понравится.
12.02.2014
В классе Heguru делают до 60  активити в течение 50 минут
03.02.2014
ну, очень похоже на ШичидаThese are some of the class activities: greeting teachers and classmates; going through the day, date, the weather and temperature; the time and the clockwise direction of the clock; introduction to chemical symbols; reciting a moral phrase (eg. "Charity begins at home"); reciting Di Zi Gui; reciting English poem; reciting Chinese poem; eye training (focusing on a picture attached to a string on the end of a rod, which the teacher swings about); image/visualisation training (storytelling with deep breathing; image manipulation); mandala; iroita; tangram; flashcards; exposure to mathematical concepts (such as shapes, angles, addition, multiplication, relative quantities; equations); use of abacus, dot bar, nummer katsen; link memory; peg memory; physical exercise; dancing; foreign song (Mandarin/Spanish/Malay); phonics song; alphabet song; story telling; moral song (eg. "Don't tell lies"); language activities; tracing and writing activities; ESP games; some general knowledge (science, history, geography); etc. There is also a segment when the children come up to the front of the class and introduce themselves.
02.02.2014
Флеш-карточки часть 2 Наши фруктово-овощные игры!